سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهل سال بعد در چنین روزی...

سلام.

خبرهایی از دانشگاه صنعتی اصفهان-اسفند 1428

- شماره ی جدید نشریه ی «جغجغه» منتشر شد. این نشریه طبق معمول به نقل ده ها سوتی، گاف و اشتباه از دانشجویان، اساتید و کارمندان پرداخت و کمی هم نوشته ی انتقادی از وضعیت دانشگاه ها و محدودیت ها چاپ کرد. گفتنی است که این نشریه با سابقه ترین نشریه ی دانشگاه با بیش از 45 سال سابقه است. این نشریه پیش از این با نام هایی چون «کیلویی»، «سکسکه»، «هق هق»، «هر هر»، «کر کر»، «بق بقو» و «تق تق» منتشر شده بود.

- یکی از دانشجویان در بین دو نماز ظهر و عصر برخاست و از پشت تریبون مسجد با لحنی بغض آلود از جنایت یکی از نشریات دانشگاه سخن گفت. به گفته ی این دانشجو، این نشریه روابط پیش از ازدواج را بین دختر و پسر رواج داده است و علاوه بر این مقادیری هم به ائمه و مسئولین کشور توهین کرده است. این دانشجو تاسف خورد که مسئولین دانشگاه به چنین نشریه ای اجازه ی چاپ داده اند.

- حاج آقای رحیمیان پس از این دانشجو برخاست و با ذکر این نکته که «من از غصه نمی خواستم نماز بخوانم.» ادامه داد: ما دانشگاه اسلامی می خواهیم. شکر خدا با مساعی مسئولین نظام، دانشگاه ما تا حدودی اسلامی شده است. اما باز هم تا رسیدن به قله ی آرمانی فاصله ی زیادی است. چطور می شود که در یک دانشگاه اسلامی، اجازه داده شود که نشریه ای چنین سخیف منتشر شود؟ من معتقدم توطئه ای در کار است. من نمی خواهم کسی را متهم کنم و به نظرم با کسانی که فریب خورده اند باید با «رافت اسلامی» برخورد شود. اما عوامل اصلی این کار باید شناسایی شوند. ما نمی توانیم توهین به مقدسات را تحمل کنیم.

- تشکل دانشجویان مذهبی، واحد آرمان، با انتشار بیانیه ی شماره ی 8792 خود با ذکر این مسئله که «با گذشت 70 سال از انقلاب شکوهمند هزاره ی اخیر، هنوز برخی نتوانسته اند از چنگال مدرنیته خارج شوند و هنوز افکار پوسیده ی مارکس وبر، هایدیگر و شبستری را پیروی می کنند.» خواستار «محاکمه ی عوامل اصلی فتنه ی اخیر» شد.

- تشکل دانشجویان مذهبی، واحد جامعه برای چهلمین بار مستند تاریخی «شنبه ی سیاه» را توزیع کرد. این تشکل همچنین با انتشار نشریه ای به نقل بخش هایی از «جغجغه» پرداخت. به گفته ی نشریه ی «دیروز ایران، پریروز دانشجو»، در نشریه ی سخیف جغجغه آمده بوده است: «کاظم .ع به مدت یک روز سعی داشت تکالیف مهندسی اسلامی خود را حل کند و بعد فهمید اصلا این درس را نگرفته است!!»، «دیروز» نوشت: «این نشریه علاوه بر این توهین آشکار به امام هفتم (که تکرار آیات شیطانی و موجب اعدام نویسنده ی آن می شود.) مسئولین کشور را نیز بی سواد دانسته است.»

- دست اندرکاران نشریه ی «جغجغه» سعی داشتند نشریه ای در پاسخ به اتهامات وارده منتشر کنند. اما به این نشریه، مجوز چاپ داده نشد.

- تشکل دانشجویان مذهبی، واحد بسیج با انتشار نشریه ای، «آزاد اندیشی» را یکی از اصول نظام نامید ولی متذکر شد که «با منافق و ملحد و فرد بی منطق نمی توان جز با زور سخن گفت.»

- جمعی از دانشجویان با حرکت به سمت «شورای صنفی»، فریاد زدند: «این خانه ی فساد است/ تعطیل باید گردد.» گفتنی است که جغجغه با همکاری شورای صنفی منتشر شده بود. همزمان فرمانده ی تشکل دانشجویان مذهبی، آمادگی تشکل متبوعش را برای تشکیل «واحد صنفی» اعلام کرد.

- تشکل دانشجویان مذهبی، واحد بسیج، با به نمایش گذاشتن اسناد غیر قابل انکاری از توهین ها و جرائم شورای صنفی، این تشکل را از اساس وابسته به بیگانگان دانست. جمعی از دانشجویان با تجمع مقابل دفتر این واحد (بسیج)، خواستار توقف این گونه فرافکنی ها شدند. همزمان یکی از شیشه های این واحد شکست!

دو ماه بعد:

- شورای صنفی تعطیل شد. فرمانده ی تشکل دانشجویان مذهبی در گفتگو با «فارس»، این موضوع را کاملا بی ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دانست. این تشکل با انتشار بیانیه ای،‌انتخابات پیش رو را پیشاپیش یکی از آزادترین و پر شورترین انتخابات های کشور نامید!